Hyppää sisältöön

Helsingin Palloseuran viestintä- ja markkinointitiimi vahvistuu

01.03.2021

Osana seuran kehitystyötä ja naisten edustusjoukkueen tulevaa liigakautta silmällä pitäen Helsingin Palloseuran viestintä- ja markkinointitiimiä vahvistettu, ja mukaan liittyvät Atte Lehtonen sekä Eelis Goebel. Lehtonen toimii HPS:n viestintävastaavana ja Goebel puolestaan aloittaa maaliskuussa lipunmyynti- ja markkinointivastaavana. Lehtonen työskentelee seurassa osa-aikaisella sopimuksella ja Goebel toimii oman työnsä ohessa.

Lehtonen on ollut mukana tekemässä HPS TV:tä vuodesta 2016 lähtien, mutta jatkossa hän ottaa vastuulleen HPS:n Kansallisen liigan joukkueen mediatehtävät. Lisäksi Lehtonen vastaa koko seuran ulkoisesta viestinnästä.

– Tuleva liigakausi tuo mukanaan uusia haasteita, jotka otan innolla vastaan. Pelaajat luonnollisesti ratkovat matsit pelikentällä, mutta minä ja Eelis pidämme jatkossa huolen siitä, että mediakentällä HPS ei jää yhdellekään Kansallisen liigan joukkueelle kakkoseksi, Atte Lehtonen sanoo.

Lehtonen on pitkän linjan hopsilainen, ja hän on ollut mukana seuran toiminnassa liki kahden vuosikymmenen ajan. Seuran toimintatavat ja henkilöt ovat hänelle entuudestaan hyvin tuttuja.

– Olen aloittanut pelaajana kuusivuotiaana Hopsissa ja sen jälkeen toiminut myös valmentajana ja tietenkin viime vuodet mediapuolella. Tämä seura on ollut osa elämääni lähes 20 vuotta, ja minulla on erityinen side siihen, Lehtonen kertoo.

Eelis Goebel on aikaisemmin toteuttanut viestintää ja markkinointia naapuriseura Gnistanissa. Hänellä on vankkaa osaamista etenkin lipunmyynnin ja yleisömäärien kasvattamisen saralla, joten hän tuo kullanarvoista kokemusta HPS:n naisten historian ensimmäiselle liigakaudelle. Lisäksi hän tulee edistämään yhteistyötä seuran kumppaneiden kanssa.

– Saavun HPS:aan todella positiivisin mielin sekä intoa täynnä. Aiemmin ulkopuolelta seuranneena minulle on jäänyt lämmin kuva HPS-yhteisöstä, ja on hienoa päästä työskentelemään seurassa, jolla on selkeä merkitys lähialueen ihmisille. On myös todella hienoa, että HPS:ssä ymmärretään viestinnän sekä markkinoinnin päälle, ja että sitä kautta minulle avautui mahdollisuus hypätä mukaan toimintaan, Goebel iloitsee.

– Lähden innolla kehittämään oman vastuualueen asioita seurassa samalla kuitenkin muistaen, että jalkapalloseuran kehittäminen on erittäin pitkäjänteistä työtä, joka vaatii aikaa. HPS on hieno ja perinteikäs seura, joten muistetaan olla ylpeitä siitä, tunnustetaan väriä ja nähdään kesällä matseissa.

HPS:n toiminnanjohtaja Pasi Paakki iloitsee uusista satsauksista seuran markkinointi- ja viestintäosastolle.

– Yhtenä osana seuran strategiassa on viestinnän kehittäminen ja siihen ollaan nyt vastaamassa. Huhtikuussa alkava Kansallinen Liiga asettaa seuralle luonnollisesti aivan uuden tason, jolla pitää pystyä toimimaan, Paakki perustelee.

– Atte on meille tuttu jo pidemmältä ajalta, ja hän on ollut viime vuosina keskeisessä asemassa HPS TV:n kehityksessä, joten Aten palkkaus oli helppo päätös, kun siihen tuli molemminpuolinen tilaisuus. Eeliksen osalta keskinäistä historiaa ei ole päässyt syntymään, mutta hänen näyttönsä ja osaamisensa ovat kiistattomat viime vuosien ajalta. Tässäkin tapauksessa tilanne oli otollinen molemmille osapuolille ja odotamme innolla yhteistyötä, Paakki sanoo.

– Meille seurana on äärimmäisen tärkeää, että mukaan tulevat henkilöt haluavat olla osa jatkuvasti kehittyvää seurayhteisöämme sekä toimintaympäristöä, jossa viihdytään.

Search