KuPS Oy päivitti strategiansa seuraaville viidelle vuodelle
Kuopion Palloseura Oy julkaisi uuden strategiansa viidelle seuraavalle vuodelle. Osakeyhtiön tavoitteena on luoda kestävä talouspohja ja paikallisen pelaajakehityksen tehostaminen.
Kuopion Palloseura Oy:n alaisuuteen kuuluvat niin Subway Kansallisen Liigan hallitseva mestarijoukkue kuin Veikkausliigassa menestyksekkäästi esiintynyt joukkue.
Tiistaina 26. maaliskuuta KuPS Oy julkaisi uuden viisivuotisstrategiansa. Edellisen viiden vuoden prioriteettina osakeyhtiössä oli edustusjoukkueiden menestys, mikä myös toteutui. Joukkueet voittivat muun muassa yhteensä neljä Suomen mestaruutta. KuPS on voittanut Subway Kansallisen Liigan esimerkiksi kolmesti peräkkäin.
Uusi strategia on luotu vuosille 2024–2028. Tavoitteena on nyt taloudellisen vakauden hakeminen.
– Syksy oli todella kiireistä aikaa. Teimme isoja muutoksia toiminnassa ja pyöritimme samaan aikaa kahden ammattilaisjoukkueen kiihkeintä kauden vaihetta, sekä rakensimme jo kautta 2024. Tämän lisäksi teimme kuitenkin isoja liikkeitä tulevaisuutta varten, kertoo KuPS Oy:n hallituksen puheenjohtaja Vesa Kauppila seuran tiedotteessa.
– Strategiatyön kanssa kunnostettiin ensimmäisenä talouden prosessit mm. laskujen hallintaan liittyvät asiat ja virtaviivaistimme toimintatavat yhdessä oman toimiston kanssa. Rakensimme samaan aikaan Veikkausliigan ja Kansallisen Liigan toimintaan soveltuvan budjetointimallin sekä talouden jatkuvan ennustamisen sekä myynnin seurannan työkalut.
Toisena pääkohtana strategiassa on Kuopion Palloseuran omien pelaajien kehittäminen. Tavoitteena on luoda suunnitelmallisempi reitti edustusjoukkueiden kautta suoraan Kuopiosta ammattilaispelaajaksi maailmalle.
Tästä vuodesta alkaen KuPS Oy:n budjetissa on pelaajamyyntituotot yhtenä tärkeimmistä tulomuodoista, jolla on konkreettinen vaikutus myös talouden vakauttamiseen.
KuPS kertoo tiedotteessaan, että toiminnan vakauttaminen kestää strategian mukaan kaksi vuotta, jota seuraa kasvun ja kehityksen ajanjakso. Tämän jälkeen ajankohtaisena asiana on myös uusi stadion, mikä mahdollistaa toiminnan kaupallisen viitekehyksen nostamisen uudelle tasolle.
Kuva: Miska Savolainen