Hyppää sisältöön

Rengasvalmistaja Continental Kansallisen Liigan yhteistyökumppaniksi

06.04.2021

Kansainvälinen rengasvalmistaja Continental sekä jalkapallon naisten pääsarja Kansallinen Liiga ovat solmineet yhteistyökumppanuuden. Juhlavuosiaan viettävien Continentalin ja Kansallisen Liigan tavoitteena on yhdessä vankistaa yhteisöllisyyteen, ihmisten samanarvoisuuteen ja perheiden liikkumiseen liittyviä arvoja. Lisäksi tavoitteena on vahvistaa Continentalin tunnettuutta erityisesti nuorempien kuluttajien ja naisten keskuudessa.

Yhteistyön myötä Continental on näkyvästi esillä Kansallisen Liigan ottelutapahtumissa sekä digitaalisissa kanavissa. Lisäksi jokaisen kuukauden päätteeksi Kansallisen Liigan yleisö pääsee äänestämään Kuukauden Continental -pelaajaa.

Vuonna 2021 molemmat osapuolet viettävät myös juhlavuosiaan. Saksalainen autoalan konserni Continental on perustettu vuonna 1871 ja juhlii siis tänä vuonna 150-vuotista taivaltaan ja jalkapalloa on pelattu naisten lajina ja pääsarjassa jo 50 vuoden ajan.

– Ajankohta yhteistyön käynnistymiselle on erityisen otollinen: koronarajoitusten hellittäessä turvalliset harjoitusmatkat ja perheiden liikkuminen ovat tärkeämmässä roolissa kuin koskaan. Lisäksi on hienoa tuoda esiin yhteisiä arvoja yhteisöllisyydestä ja ihmisten samanarvoisuudesta molempien viettäessä juhlavuosiaan, Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja kommentoi.

Yhteistyön tavoitteena on arvopohjaisen yhteistyön lisäksi tavoittaa entistä tiiviimmin nuoremman sukupolven kuluttajia sekä vahvistaa Continentalin tunnettuutta erityisesti naisten keskuudessa.

– Olemme Continentalilla erittäin tyytyväisiä löydettyämme yhteiskunnalliset arvomme jakavan kumppanin Kansallisesta Liigasta. Haluamme olla mukana viestimässä liikkumisen turvallisuuden puolesta jalkapalloyhteisön ollessa merkittävä perheiden yhteisen ajankäytön määrittäjä, niin ottelu- kuin harjoitusmatkojen osalta. Suomalaisen jalkapalloilun ollessa hyvässä vauhdissa maajoukkueita myöten haluamme tällä yhteistyöllä varmistaa turvallisen liikkumisen myös tuleville ikäluokille, sanoo Continentalin markkinoinnista vastaava Marko Pursiainen.

Continental on tehnyt pitkään vahvaa yhteistyötä erilaisten urheilutoimijoiden kanssa ja toimii tällä hetkellä muun muassa maantiepyöräilykilpailu Tour de Francen sekä Englannin naisten Superliigan kumppanina.

– Continentalin kaltainen globaali ja tunnettu toimija on meille tärkeä kumppani, ja uskon, että yhteisestä matkasta tulee molemmin puolin positiivinen ja antoisa, Pihlaja päättää.

Search